Boka Zorg werkt volgens de kwaliteitsnorm ISO 9001. Dat betekent dat we onze zorg zorgvuldig organiseren en blijven kijken waar het beter kan. Heb je vragen over ons kwaliteitsbeleid? Mail gerust naar info@bokazorg.nl.
Begeleiding
De begeleiding bij Boka Zorg is in handen van professionals met ervaring én een passende opleiding. Repke en Melissa (eigenaren en groepsbegeleiders) zijn beiden SKJ-geregistreerd en hebben de opleiding Social Work (SPH) afgerond. Andere begeleiders beschikken over vergelijkbare ervaring en/of werken onder supervisie van Repke en Melissa. Onze begeleiders nemen regelmatig deel aan intervisie om te reflecteren op hun eigen handelen en de begeleiding waar nodig bij te stellen. We kunnen dagelijks overleggen met een GZ-psycholoog, die in een adviserende rol meedenkt over inhoudelijke vragen. Deze psycholoog is ook betrokken bij onze teamvergaderingen en casusbesprekingen.
Vertrouwenspersoon
ZoCo Advies
ZoCo Advies verzorgt diensten als externe vertrouwenspersoon voor deelnemers en de collega’s binnen Boka Zorg. Neem contact op met ZoCo Advies via info@zoco-advies.nl
Jeugdstem Jeugdstem is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft met jeugdzorg of Veilig Thuis en daar vragen over heeft, kan bij ons terecht voor informatie, advies of ondersteuning. Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen met vragen of klachten naar een vertrouwenspersoon. Ook helpt de vertrouwenspersoon met het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Boka Zorg.
Een Jeugdstem vertrouwenspersoon:
geeft informatie en advies aan jongeren, ouders en verzorgers en legt uit hoe de jeugdzorg werkt;
ondersteunt cliënten bij klachten over de jeugdzorg;
geeft informatie over rechten en rechtspositie in de jeugdzorg;
draagt bij aan verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg;
Zo bereik je Jeugdstem
Bel gratis naar 088 – 555 1000
Chat met een vertrouwenspersoon via jeugdstem.nl De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.
Functie vertrouwenspersoon Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met Boka Zorg, neem dan contact op met ZoCo Advies of de adviesdienst van Jeugdstem. Allereerst luisteren zij naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Boka Zorg. Onze vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Boka Zorg.
Ontevreden
Boka Zorg doet er alles aan om op een kwalitatief goede manier zorg te leveren. Toch kan het wel eens gebeuren dat je als cliënt of ouders niet helemaal tevreden bent. Op dat moment is het belangrijk dat je dit ook kenbaar maakt. Want alleen dan kan jou ongenoegen worden gesignaleerd en kan er actie worden ondernomen. En op die manier kunnen wij onze zorg ook steeds verder verbeteren.
Bespreek het met de begeleider In eerste instantie bespreek je jouw klacht met de begeleider bij wie je je goed voelt. Deze zal de klacht samen met jou proberen op te lossen. Ben je niet tevreden met de oplossing of wil je een aanvullend gesprek, dan kan dit. Dit doen we samen met de begeleider en Repke Hollema en/of Melissa Eekhof – Hollema.
Officiële klacht indienen intern Daarna heb je de mogelijkheid om een officiële klacht in te dienen via het klachtenformulier van Boka Zorg. Je kunt er één vragen bij een begeleider of je vraagt er één via het mailadres; info@bokazorg.nl De klachtencommissie zal jouw klacht onderzoeken en wanneer noodzakelijk geacht, actie ondernemen de klacht op te lossen en te voorkomen dat het nog een keer voorkomt. De klachtencommissie zal binnen 5 werkdagen contact met jou opnemen om jou te informeren over de vervolgstappen.
Onafhankelijke partij
Ben je ook na interne acties van Boka Zorg nog niet tevreden? Dan heb je de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij ZoCo Advies, dit is een onafhankelijke partij. Stuur je klacht naar info@zoco-advies.nl . Leg in deze mail je klacht uit en de manier waarop er contact mag worden opgenomen. ZoCo Advies zal binnen 5 werkdagen contact opnemen om de vervolgstappen te bespreken.
Wat gebeurt er als je een klacht indient bij ZoCo Advies? Je klacht zal worden onderzocht en waar nodig zal ZoCo Advies de nodige gesprekken aangaan met jou en/of met je hulpverlener. Nadat dit onderzoek heeft plaatsgevonden zal met Boka Zorg en jou de oplossing van de klacht worden afgestemd.
Officiële klachten en geschillencommissie Mocht je er nou niet uitkomen via de aangeboden wegen dan is er een officiële klachten- en geschillencommissie waar je je tot kan richten. Je kan een klacht indienen via: https://klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen-klachtenportaal-zorg/.