Op dit moment is Boka Zorg bezig met het traject rondom de kwaliteitsnorm/certificering ISO9001. Voor vragen met betrekking tot ons kwaliteitsbeleid; mail naar info@bokazorg.nl
Repke & Melissa (eigenaren en groepsleiders) beschikken beiden over een SKJ registratie. Daarnaast hebben zij de opleiding Social work (SPH) afgerond. Collega-begeleiders beschikken over dezelfde kwaliteit en/of staan onder supervisie van Repke & Melissa. Begeleiders van Boka Zorg nemen regelmatig deel aan intervisiebijeenkomsten met als doel te reflecteren op eigen handelen (en eventueel aan te passen). Boka Zorg beschikt over de mogelijkheid overleg te plegen met een GZ-psycholoog.
Vertrouwenspersoon
Ontevreden
ZoCo Advies
ZoCo Advies verzorgt diensten als externe vertrouwenspersoon voor cliënten en de collega’s binnen Boka Zorg. Neem contact op met ZoCo Advies via info@zoco-advies.nl
Jeugdwet of WMO cliënten Alle (pleeg)kinderen, (pleeg)ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij – afhankelijk van hun woonplaats – terecht bij het AKJ of bij Zorgbelang. Ondersteuning door een vertrouwenspersoon is gratis. Het AKJ en Zorgbelang zijn zelfstandige stichtingen.
• Bel naar 088 – 555 1000 • Mail naar info@akj.nl • Chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.
Functie vertrouwenspersoon Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met Boka Zorg, neem dan contact op met ZoCo Advies of de adviesdienst van het AKJ. Allereerst luisteren zij naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Boka Zorg.
Onze vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Boka Zorg.
Boka Zorg doet er alles aan om op een kwalitatief goede manier zorg te leveren. Toch kan het wel eens gebeuren dat je als cliënt of ouders niet helemaal tevreden bent. Op dat moment is het belangrijk dat je dit ook kenbaar maakt. Want alleen dan kan jou ongenoegen worden gesignaleerd en kan er actie worden ondernomen. En op die manier kunnen wij onze zorg ook steeds verder verbeteren.
Bespreek het met de begeleider In eerste instantie bespreek je jouw klacht met de begeleider bij wie je je goed voelt. Deze zal de klacht samen met jou proberen op te lossen. Ben je niet tevreden met de oplossing of wil je een aanvullend gesprek, dan kan dit. Dit doen we samen met de begeleider en Repke Hollema en/of Melissa Eekhof – Hollema.
Officiële klacht indienen intern Daarna heb je de mogelijkheid om een officiële klacht in te dienen via het klachtenformulier van Boka Zorg. Je kunt er één vragen bij een begeleider of je vraagt er één via het mailadres; info@bokazorg.nl De klachtencommissie zal jouw klacht onderzoeken en wanneer noodzakelijk geacht, actie ondernemen de klacht op te lossen en te voorkomen dat het nog een keer voorkomt. De klachtencommissie zal binnen 5 werkdagen contact met jou opnemen om jou te informeren over de vervolgstappen.
Onafhankelijke partij
Ben je ook na interne acties van Boka Zorg nog niet tevreden? Dan heb je de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij ZoCo Advies, dit is een onafhankelijke partij. Stuur je klacht naar info@zoco-advies.nl . Leg in deze mail je klacht uit en de manier waarop er contact mag worden opgenomen. ZoCo Advies zal binnen 5 werkdagen contact opnemen om de vervolgstappen te bespreken.
Wat gebeurt er als je een klacht indient bij ZoCo Advies? Je klacht zal worden onderzocht en waar nodig zal ZoCo Advies de nodige gesprekken aangaan met jou en/of met je hulpverlener. Nadat dit onderzoek heeft plaatsgevonden zal met Boka Zorg en jou de oplossing van de klacht worden afgestemd.
Officiële klachten en geschillencommissie Mocht je er nou niet uitkomen via de aangeboden wegen dan is er een officiële klachten- en geschillencommissie waar je je tot kan richten. Je kan een klacht indienen via: https://klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen-klachtenportaal-zorg/.